هشتمین همایش انگل شناسی و بیماری‏های انگلی در ایران - مهر 91


ادامه نوشته

ششمين کنگره ميکروب شناسي باليني ايران - مهر 91


ادامه نوشته

هفدهمین کنفرانس سراسری و پنجمین کنفرانس بین المللی زیست شناسی ایران ـ شهریور 91


ادامه نوشته

ششمین کنگره ویروس شناسی ایران 28-26 مهرماه 1391

سیزدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور ـ بابل مهر 1391


ادامه نوشته

شرايط ويژه براي صدور گواهي پايان خدمت دانشجويان برتر

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: ستاد كل نيروهاي مسلح علام كرد به دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي كه پايان نامه‌هاي خود را در موضوع‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح بگذرانند پس از طي دورة آموزش نظامي، كارت پايان خدمت اعطاء خواهد كرد.

به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح: دكتر عباس علي آبادي رئيس بنياد نخبگان نيروهاي مسلح با اعلام اين خبر در خصوص جزئيات آن گفت: نيروهاي مسلح به دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي ( با اولويت دانشجويان دوره‌هاي دكتري ) كه پايان نامه‌هاي خود را در موضوع‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح ( ستاد كل – ارتش – سپاه - بسيج – وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي ) انتخاب و به پايان برسانند، پس از طي دورة آموزش نظامي، كارت پايان خدمت اعطاء خواهد كرد.
وي افزود: كليات اين طرح به تصويب رسيده و آئين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجراي آزمايشي آن نيز با هكاري نيروهاي مسلح ، وزات علوم و همة دانشگاه‌ها در دست تهيه و تكميل است.
رئيس بنياد نخبگان نيروهاي مسلح در مورد اهداف و لزوم تسريع در روند خودكفائي گفت: بر اساس تدابير فرماندهي معظم كل قوا، آئين نامة تعميق ارتباطات صنايع دفاعي و دانشگاه‌ها تدوين شده كه هدف از آن تسريع روند خودكفائي علمي و صنعتي در كشور و تأمين نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح است.
وي افزود: طبق اين طرح، نيروهاي مسلح ، نيازمنديهاي علمي و كاربردي خود را به دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي اعلام و در تأمين تجهيزات آزمايشگاهي و وسايل كمك آموزشي به دانشگاه‌ها كمك مي‌كنند. همچنين امكان بهره برداري اساتيد و دانشجويان را از امكانات آزمايشگاهي خود فراهم نموده و با ايجاد ساز و كارهاي پژوهشي و برگزاري كنفرانس‌هاي علمي با حضور صنعت‌گران و دانشجويان و محققان و از همه مهم‌تر استفاده از فرصت خدمت مقدس سربازي براي دانشجويان مشمول، شرايط لازم را براي هر چه پويا‌تر كردن دور‌هاي تحصيلات تكميلي و استفاده از حداكثر ظريت‌هاي علمي كشور در راستاي تأمين نيازهاي ملي را بيش از پيش فراهم مي‌كنند.
علي آبادي در زمينة همكاري متقابل دانشگاه‌ها و مراكز گفت: در مقابل دانشگاه‌ها ومراكز پژوهشي و آموزش عالي نيز، در تعيين عنوان پايان‌نامه‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي پژوهشي اولويت را نيازهاي اعلام شده نيروهاي مسلح خواهند داد. در چارچوب اين طرح كارگروه‌هاي علمي ويژه در دانشگاه‌ها تشكيل شده و دستاوردهاي علمي آنها در اختيار نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرد.
اين مقام مسئول در پايان گفت: براي اجرايي شدن اين طرح، هيأت عالي همكاري‌هاي فني تحقيقاتي نيرو‌هاي مسلح و دانشگاه‌ها تشكيل شده و قرار است زير ساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري دانشگاه‌ها از سوي نهاده‌هاي مسئول در نيروهاي مسلح تجهيز و تقويت شوند.
گفتني است: از ابتداي سال جاري كه بنياد نخبگان نيروهاي مسلح تشكيل شده است، حدود 500 نفر (پانصد نفر ) جهت اخذ پروژه از طرف بنياد ملي نخبگان كشور معرفي شده است. از اين تعداد 35 درصد از آنها در مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي 50 درصد كارشناسي و 15 درصد پائين‌تر از كارشناسي مي‌باشند كه بخشي از آنها به سازمان‌هاي دولتي و بخش ديگر ، در نيروهاي مسلح به نظور اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي واكذار شده‌‌اند.تأكيد مي‌گردداين روند خدمت نيز، همچون گذشته ادامه دارد. 

شرکت های بزرگ جهان

در مورد نام شرکت های بزرگ جهان چه میدانید؟..........اگه دوست دارین برین ادامه مطلب

http://www.gosuccess.ir

ادامه نوشته

10 ایده جالب که صاحبانش میلیونر شدند

ادامه نوشته

عکس هایی از زیباترین و بزرگترین باغ گل دنیا

ادامه نوشته

عجیب ترین مکان های ورزشی دنیا

http://www.iranvij.ir/upload/images/ayas9ejih0291hotvx2.jpg
ادامه نوشته

نابغه هایی که کودن بودند......

نابغه هایی که کودن شمرده می شدند !!!
۱- آلبرت انیشتن: در کودکی دچار بیماری دیسلسیک بود. یعنی معنی و مفهوم کلمات و عبارات را درست تشخیص نمی داد. معلم آلبرت انیشتن او را عقب مانده ذهنی، غیر اجتماعی و همیشه غرق در رویاهای احمقانه توصیف می کرد، ضمنا وی دوبار در امتحانات کنکور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ مردود شد!!

۲- توماس ادیسون: که معلمانش از آموزش او در مدرسه عاجز مانده بودند در تمام طول تحصیل کم ترین نمره ها را از درس فیزیک می گرفت ولی همین شخص بعدها موفق شد بیش از هزار وصد و پنجاه اختراع به جامعه بشریت عرضه کند که بیشتر آنها در زمینه علم فیزیک بوده است!!

۳- بتهون: معلم او می گفت در طول زندگیش “اوچیزی یاد نخواهد گرفت”

۴- پیکاسو: یکی از معروفترین نقاشان جهان بدون کمک و حضور پدرش که در زمان امتحانات کنارش می نشست نمی توانست در درس هایش نمره قبولی کسب کند!!

۵- هیلتون: که مالک بیش از ۳۰۰ هتل در سرتاسر دنیاست در دوران کودکی برای گذران زندگی مجبور بود کف سالنها و هتل ها را طی بکشد!!

۶- جیمز وات: که مخترع ماشین بخار بود فردی کودن توصیفش می کردند!!

۷- امیل زولا: نویسنده بزرگ فرانسوی دانش آموزی تنبل بود که در مدرسه از درس ادبیات معمولا نمره صفر می گرفت!

۸- ناپلئون بنا پارت: مدرسه خود را با رتبه ۴۲ به عنوان یک دانش آموز غیر ممتاز ترک کرد!!

۹- لویی پاستور: در مدرسه یک محصل متوسط بود و در دوره لیسانس در درس شیمی بین ۲۲ نفر رتبه ۲۲ را کسب کرد!

آیا می دانستید...............................؟


ادامه نوشته

درمان عوارض شیمی درمانی با بستنی

 

 

ادامه نوشته

اینجا هتل نیست...بلکه بیمارستانه!!!!!

ادامه نوشته

برترین هتل های جهان

http://www.x-centrico.com/e107_files/public/1203960368_246_FT13202_imagem_020.jpg

ادامه نوشته

تاثیرات گروه خون بر شخصیت  افراد

ادامه نوشته

زندگی نامه حکیم اسماعیل جرجانی پدر علوم آزمایشگاهی ایران

سلام

قرار بود این مطلب رو تو روز علوم آزمایشگاهی تو وب بذارم ولی نشد.......

ببخشید اگه تاخیر کردم!!!!!!!

اگه دوست داشتین بخونین برین ادامه مطلب

ادامه نوشته

آیا میدانستید؟؟؟؟؟

فیل تنها حیوانی است که نمی تواند بپرد.

ستاره دریایی مغز ندارد.

اختاپوس سه قلب دارد.

قلب میگو در مغز آن است.

ماهی قرمز تنها وقایع تا سه ثانیه قبل را به یاد می آورد.

مورچه ها هرگز نمی خوابند.

اگر ماهی قرمز را در محل تاریکی نگه دارید کم کم یه سفید تغییر رنگ می دهد.

سگ های خال دار بدون خال متولد می شوند.

حلزون ها می توانند تا سه سال بخوابند و در این مدت هیچ غذایی نخورند.

سیزده بدر

روز سیزده نوروز برای هر ایرانی یادآور خاطرات شیرینی است که حتی طعم تلخ "نحسی" های گاه و بیگاه آن هم نمیتواند از این شیرینی کم کند.

 
بد نیست با نگاهی به گذشته، با فلسفه وجودی این روز و چگونگی آداب و رسوم آن بیشتر آشنا شویم.

نحوست سیزده
ریشه اعتقاد به شوم بودن و نحسی عدد سیزده مشخص نیست اما آنچه مسلم است این است که ایرانیان، به خلاف اروپائیان و اعراب سیزده را شوم نمیدانسته اند و اتفاقا روز سیزده هر ماه برایشان روزی گرامی بوده است. ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه خود نوشته است: ایرانیان باستان هر روز از ماه را به نامی می خوانند و سیزدهمین روز ماه ، « تیر » نامیده می شود و « تیر » نام فرشته ای عزیز و نام ستاره ای بزرگ و نورانی و خجسته است. بنا براین سیزده نمی تواند نحس باشد.

- بر اساس اساطیر ایرانی در این روز، سرحد ایران و توران با تیر انداختن آرش مشخص می شود. به این معنا که میان افراسیاب که بر شهرهای ایران مسلط شده بود و منوچهر که در قلعه ترکستان متحصن گردیده بود، صلح می افتد و این دو موافقت می کنند که یک تن از لشکر منوچهر با همه توان خود تیری بیندازد و هرجا که آن تیر فرود آمد مرز دو کشور باشد ؛ وسرانجام ، آرش تیری از قله دماوند می افکند که در کنار جیحون فرود می آید و به این ترتیب ، ایرانیان در" تیر" روز از تیرماه که آن را « تیرگان » می خوانند از محنت رهایی می یابند. به همین سبب در این روز جشنی برپا می داشتند که همچون مهرگان و نوروز خجسته ومبارک است .

- سیزدهم هر ماه ِ شمسی كه تیر روز نامیده می شود مربوط به فرشتهً بزرگ و ارجمندی است كه " تیر " نام دارد و در پهلوی آن را تیشتر می گویند. فرشتهً مقدس تیر در كیش مزدیستی مقام بلند و داستان شیرینی دارد.

- ایرانیان ِ قدیم نیز پس از دوازده روز جشن گرفتن و شادی كردن كه به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را كه روز فرخنده ایست به باغ و صحرا می رفتند و شادی می كردند و در حقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان میرسانیدند. (به نقل از خانم نسرین قاسم پورملکی، سایت تبیان)

ظاهرا اعتقاد به نحوست سیزده از تبادلات فرهنگی بین ایران و اروپا به وجود آمده است و از آنجایی که علاقه به فرنگی شدن در تمام جنبه های زندگی رسوخ میکرد، یمن و مبارکی سیزده، به راحتی به شومی و نحسی مبدل شد.

 

گشت و گذار و شادی
روز سیزده برای خانواده ها روز آخر تعطیلات نوروزی به حساب می آمد و باید از فردای آن به سلامتی روانه کار شده و به زندگی عادی خود بازگردند.

این روز ، مبارک یا شوم، در خارج از خانه و در دامن طبیعت سپری میشد و از یکی دو روز مانده به سیزده، خانمها بساط خوردنیها را فراهم میکردند، کاهوی مفصلی تهیه کرده، مقداری سکنجبین میپختند و اسباب غذا، از برنج و روغن و سایر مخلفات را جور میکردند. علاقه مردم به این "پیک نیک" بهاری به قدری بود که حتا عده ای صبحانه را هم در خارج از خانه و در کنار جوی آب و دامن سبزه صرف میکردند.

یکی ازمهمترین کارهای صبح روز سیزده، به آب سپردن سبزه عید بود. این سبزه که بنا به اعتقاد عامه، تمام شر و بدی را از خانه گرفته بود را به آب روان می انداختند و دو مرتبه از روی جوی آب میپریدند و اعتقاد داشتند که ناراحتیها و مشکلات خانه با این سبزه از آنها دور میشود.

یکی از اعتقادات بی اساس سیزده این بود که تا ظهر سیزده، به خانه کسی نروند تا با سردی و بی حرمتی صاحبخانه روبرو نشوند، چرا که مهمان در این روز، نحوست سیزده خودش را به خانه دیگران میبرد.

محل مناسب برای اطراق کردن
مناسبترین محل برای به در کردن سیزده، بیرون دروازه های شهر و در هر زمین سبز و سایه درختی که در نزدیکی آب باشد، بود. در این میان عده ای از افراد نادرست، ناخنکهای فراوانی هم به محصولات باغات میزدند که گاهی به مرافعه شدید ختم میشد و خوشی را از بین میبرد.

اما بیشتر روز، پس از رسیدن و نشستن، به ساز و آواز، بازیهای دسته جمعی مانند الک-دولک، جفتک چارکش و چلتوپ میگذشت. هر دسته برای خود ساز و ضربی جور میکرد و یا از مطربهای اجرتی دعوت میکرد و خلاصه دشت و صحرا پر از آواز و ساز و رقص و شادی بود.

ناهار روز سیزده
غذای سیزده بدر به دو شکل تهیه میشد، یا آنرا در خانه پخته و آماده می کردند، یا با صفای بیشتری در صحرا بار گذاشته میشد. محبوبترین غذا، دمی باقلا، دمی بلغور و آش رشته بود که غالبا نخود و لوبیای آنرا در خانه میپختند و سبزی و رشته و مخلفات دیگرش را در صحرا اضافه میکردند تا جا بیافتد.

کسانی که دست و دلباز بودند، هرگز هنگام کشیدن غذا "لقمه همسایه" را فراموش نمیکردند و حتا به اندازه یک نعلبکی هم شده از آش خود به همسایه صحرایی خود تعارف میکردند و آنها که خسیس بودند، حلقه وار مینشستند و بدون نگاه کردن به دیگران غذا میخوردند تا مجبور به تعارف نشوند.

       

سبزه گره زدن
گره زدن سبزه در روز سیزده بدر از جمله رسومی بود که تقریبا تمام زنان و دختران، به خصوص دختران دم بخت و خانه مانده را در بر میگرفت و به این شکل انجام میشد که باید دو ساقه سبزه را به هم هفت گره بزنند و نیت بکنند تا حاجتشان روا شود. به همین دلیل در اولین فرصت به میان سبزه ها رفته، دو ساقه آنرا در دست میگرفتند و با خواندن اشعاری، نیت خود را بر زبان می آوردند. در ابتدا واجب بود بگویند "سبزی تو از من- زردی من از تو" و بعد مناسب با حاجت خود اشعاری را زمزمه میکردند.
خلاصه، با هر گره نیتی کرده و بزرگترین دلهره آنها این بود که مبادا ساقه نازک سبزه پاره شود و حاجتشان روا نشود.

پایان یک روز خوش
یکی دو ساعت به غروب مانده، خوش گذرانهای روز سیزده کم کم بساط خود را جمع کرده و زرنگها کمی زودتر از غروب، به سمت خانه حرکت میکردند. ساعات آخر روز که همه با شکمهای پر، بچه های خسته و از حال رفته و بارهایی که دیگر سنگین به نظر میرسید، از تمام روز سخت تر و کندتر میگذشت.

بالاخره خانواده ها به خانه رسیده، بچه ها معمولا بعد از خوردن یک قاشق روغن زیتون یا روغن بادام (برای پاک شدن معده از پرخوریهای روز سیزده) به خواب میرفتند و بزرگترها هم خود را آماده روز چهارده فروردین و آغاز کار و کسب میکردند و با امید سالی پر برکت و شاد به استراحت میپرداختند.

برای شما هم سالی پر از موفقیت و سلامتی آرزو میکنیم.

برگرفته از "طهران قدیم" نوشته جعفر شهری ، عکس از روزنامه ایران

فلسفه ماهی قرمز بر سر سفره هفت سین

                      

تجارت ماهی قرمز مدت هاست که در دوره زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شکل میگیرد تجارتی که محصول آن هیچ ریشه ای در تاریخ باستانی عید نوروز ایرانی ندارد .

هشتاد سال پیش به همراه ورودچای به ایران ماهی قرمز نیز که سمبل عید چینی ست به سفره های هفت سین مراسم عید نوروز ما وارد شد غافل از اینکه در عید چینی ماهی قرمز را رها میکنند تا زندگی جریان یابد و ما ماهی قرمز را اسیر تنگ بلورین میکنیم تا همزمان با رشد سبزه های سفره هایمان و باروری زمین هر روز او را به مرگ نزدیک و نزدیک تر کنیم .

جالب است بدانید در هیچ کدام از مراسم سنتی مان در مورد نوروز ماهی قرمز جایگاهی ندارد در میان رسوم زرتشتی در سفره عید انار به نشانه باروری و عشق و یا سیب سرخ درون ظرف آب مقدس رها میشود تا عشق و باروری همچنان پاینده بماند.

هر سال ایام عید ۵ میلیون قطعه ماهی میمیرند. ۵ میلیون قطعه ماهی قرمز به خاطر رنگ و لعاب سفره هفت سین، به خاطر هیچ . در صورتیکه از خرید ماهی قرمز منصرف شویم این تجارت سیاه روزی پایان خواهد یافت

عجیب‌ ترین جمله در زبان انگلیسی

این جمله با کلمه ای یک حرفی آغاز می شود٬ کلمه دوم دو حرفیست٬‌ چهارم چهار حرفی... تا بیستمین کلمه بیست حرفی

نویسنده این جمله یا مغز دستور زبان بوده یا بی کار:

I do not know where family doctors acquired illegibly perplexing handwriting nevertheless, extraordinary pharmaceutical intellectuality counterbalancingindecipherability, transcendentalizes intercommunications incomprehensibleness

ترجمه جمله :

نمیدانم این دكترهای خانواده گی این دست خطهای گیج کننده را از کجا کسب میکنند.با این حال سواد پزشکی انها غیر قابل کشف بودن این دست خط ها را جبران کرده و بر غیر قابل کشف بودن انها ( دست خط ) برتری میجوید