شرايط ويژه براي صدور گواهي پايان خدمت دانشجويان برتر

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: ستاد كل نيروهاي مسلح علام كرد به دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي كه پايان نامه‌هاي خود را در موضوع‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح بگذرانند پس از طي دورة آموزش نظامي، كارت پايان خدمت اعطاء خواهد كرد.

به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح: دكتر عباس علي آبادي رئيس بنياد نخبگان نيروهاي مسلح با اعلام اين خبر در خصوص جزئيات آن گفت: نيروهاي مسلح به دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي ( با اولويت دانشجويان دوره‌هاي دكتري ) كه پايان نامه‌هاي خود را در موضوع‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح ( ستاد كل – ارتش – سپاه - بسيج – وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي ) انتخاب و به پايان برسانند، پس از طي دورة آموزش نظامي، كارت پايان خدمت اعطاء خواهد كرد.
وي افزود: كليات اين طرح به تصويب رسيده و آئين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجراي آزمايشي آن نيز با هكاري نيروهاي مسلح ، وزات علوم و همة دانشگاه‌ها در دست تهيه و تكميل است.
رئيس بنياد نخبگان نيروهاي مسلح در مورد اهداف و لزوم تسريع در روند خودكفائي گفت: بر اساس تدابير فرماندهي معظم كل قوا، آئين نامة تعميق ارتباطات صنايع دفاعي و دانشگاه‌ها تدوين شده كه هدف از آن تسريع روند خودكفائي علمي و صنعتي در كشور و تأمين نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح است.
وي افزود: طبق اين طرح، نيروهاي مسلح ، نيازمنديهاي علمي و كاربردي خود را به دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي اعلام و در تأمين تجهيزات آزمايشگاهي و وسايل كمك آموزشي به دانشگاه‌ها كمك مي‌كنند. همچنين امكان بهره برداري اساتيد و دانشجويان را از امكانات آزمايشگاهي خود فراهم نموده و با ايجاد ساز و كارهاي پژوهشي و برگزاري كنفرانس‌هاي علمي با حضور صنعت‌گران و دانشجويان و محققان و از همه مهم‌تر استفاده از فرصت خدمت مقدس سربازي براي دانشجويان مشمول، شرايط لازم را براي هر چه پويا‌تر كردن دور‌هاي تحصيلات تكميلي و استفاده از حداكثر ظريت‌هاي علمي كشور در راستاي تأمين نيازهاي ملي را بيش از پيش فراهم مي‌كنند.
علي آبادي در زمينة همكاري متقابل دانشگاه‌ها و مراكز گفت: در مقابل دانشگاه‌ها ومراكز پژوهشي و آموزش عالي نيز، در تعيين عنوان پايان‌نامه‌ها و استفاده از ظرفيت‌هاي پژوهشي اولويت را نيازهاي اعلام شده نيروهاي مسلح خواهند داد. در چارچوب اين طرح كارگروه‌هاي علمي ويژه در دانشگاه‌ها تشكيل شده و دستاوردهاي علمي آنها در اختيار نيروهاي مسلح قرار مي‌گيرد.
اين مقام مسئول در پايان گفت: براي اجرايي شدن اين طرح، هيأت عالي همكاري‌هاي فني تحقيقاتي نيرو‌هاي مسلح و دانشگاه‌ها تشكيل شده و قرار است زير ساخت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري دانشگاه‌ها از سوي نهاده‌هاي مسئول در نيروهاي مسلح تجهيز و تقويت شوند.
گفتني است: از ابتداي سال جاري كه بنياد نخبگان نيروهاي مسلح تشكيل شده است، حدود 500 نفر (پانصد نفر ) جهت اخذ پروژه از طرف بنياد ملي نخبگان كشور معرفي شده است. از اين تعداد 35 درصد از آنها در مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي 50 درصد كارشناسي و 15 درصد پائين‌تر از كارشناسي مي‌باشند كه بخشي از آنها به سازمان‌هاي دولتي و بخش ديگر ، در نيروهاي مسلح به نظور اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي واكذار شده‌‌اند.تأكيد مي‌گردداين روند خدمت نيز، همچون گذشته ادامه دارد. 

داریم به کجا کشیده می شیم؟؟؟!!!

نقش  اسراف و تبذیر مصرف زدگي زيان نعمت

مواد غذايي:

  1-   نان: منطقه سرانه مصرف ساليانه نان (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 160 ايران 6 برابر جهان جهان 25 مردم ما پرمصرف‌ترين مردم جهان در مصرف گندم و نان هستند و با سرانه 160 كيلوگرم بالاترين مصرف سرانه نان را در جهان دارا هستيم. لازم به توضيح است. ميزان توليد نان در ايران 25 ميليارد عدد است.

2-   تخم مرغ: منطقه سرانه مصرف تخم مرغ (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 8 تا 9   ايران يك سوم جهان كشورهاي پيشرفته 24 سرانه مصرف تخم مرغ در ايران 8 تا 9 كيلوگرم است كه اين رقم در كشورهاي پيشرفته 24 كيلوگرم است.

3-   شير: منطقه سرانه مصرف شير (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 90 ايران يك سوم اروپا اروپا 300 سرانه مصرف شير در ايران 91 كيلوگرم در سال است كه اين سرانه در اروپا 300 كيلوگرم برآورد مي‌شود. همچنين براساس آخرين آمار در مورد سبد غذايي ايرانيان، مصرف لبنيات به ازاي هر نفر روزانه 139 گرم است كه فقط 28 گرم از اين ميزان را شير تشكيل مي‌دهد. در حالي كه مصرف مطلوب لبنيات هر فرد بايد روزانه 225 تا 240 گرم باشد.

4-   شكر: منطقه سرانه مصرف شكر (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 30 ايران 6 برابر جهان جهان 5 سرانه مصرف شكر هر ايراني 30 كيلوگرم و 6 برابر ميانگين هر فرد در دنيا است.

  5-   سويا: منطقه سرانه مصرف سويا (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 5/0 ايران يك بيستم جهان جهان 10 در حالي كه مصرف سرانه سويا در اروپا و آمريكا 9 تا 11 كيلوگرم برآورد شده است. حجم مصرف اين فرآورده در ايران تنها به نيم كيلوگرم به ازاي هر نفر مي‌رسد.

  6-   نوشابه: منطقه سرانه مصرف نوشابه (واحد ليتر) نسبت ايران 42 ايران چهار برابر جهان جهان 10 ايرانيان سالانه بيش از 2 ميليارد و 900 ميليون تومان نوشابه استفاده مي‌كنند. بنابراين از نظر سرانه مصرف نوشابه گازدار در ايران، رتبه اول جهان را داريم. سرانه مصرف نوشابه در ايران 42 ليتر است. در حالي كه اين سرانه مصرف 4 برابر سرانه مصرف دنياست.

  7-   نمك: منطقه سرانه مصرف نمك در سال (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 6 ايران 2 برابر جهان جهان 3 ميزان استاندارد مصرف نمك بين 4 تا 5 گرم در روز است. در حالي كه ايرانيان بطور متوسط روزانه 8 تا 10 گرم نمك مصرف مي‌كنند.

  8-   ميوه و سبزيجات: منطقه سرانه مصرف ساليانه ميوه و سبزي (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 30 ايران يك چهارم استاندارد جهاني جهان 120 ايران در توليد 15 محصول اصلي باغي دنيا مقام اول تا دهم را دارد و بيش از 4 درصد از ميوه و مركبات جهان را تو ليد مي‌كند. اما مصرف سبزي و ميوه در كشورمان كمتر از ميزان استاندارد جهاني است (روزانه هر فرد بايد حداقل 400 گرم ميوه و سبزي مصرف كند. سرانه مصرف در ايران 100 گرم است)

9-   ماهي: منطقه سرانه مصرف ساليانه ماهي (واحد كيلوگرم) نسبت ايران 7 ايران حدود يك سوم جهان جهان


  طول عمر: طول عمر ايرانيان %20 كمتر از ميانگين جهاني است.

مرگ و مير: حدود %40 از مرگهاي روزانه به دليل سوء تغذيه مي‌باشد. در كشور ما از مجموع 800 مرگ روزانه 300 مورد مستقيماً به تغذيه نامناسب مربوط است.

وضعيت مصرف دارو: منطقه ميانگين سرانه اقلام دارو در هر نسخه نسبت ايران 6 قلم ايران سه برابر جهان جهان 2 قلم آمار رسمي وزارت بهداشت مي‌گويد در 8 سال گذشته، متوسط تعداد داروهاي تجويز شده در هر نسخه، بيش از چهار قلم بوده است كه در حال حاضر متوسط كشوري آن به 3/6 قلم رسيده است. اين در حالي است كه ميانگين جهاني در اين زمينه كمتر از دو قلم در هر نسخه است. يعني در ايران بيش از سه برابر متوسط جهاني است.

فضاي سبز: منطقه ميانگين سرانه فضاي سبز مترمربع نسبت ايران 5 ايران يك سوم جهان جهان 15


  انرژي:

1-   برق: منطقه سرانه مصرف ساليانه (کيلووات) نسبت ايران 2500 ايران 3 برابر جهان جهان 800

2-   آب: منطقه سرانه مصرف روزانه (ليتر) نسبت ايران 300 ايران 2 برابر ميانگين جهان جهان 150

3-   بنزين: منطقه سرانه مصرف روزانه (ليتر) نسبت ايران 90 ايران 6 برابر ميانگين جهاني جهان 15

4-   گاز: منطقه سرانه مصرف سالانه (مترمكعب) نسبت ايران 1700 ايران 3 برابر ميانگين جهاني جهان 600 به طور متوسط ايران حدود 4 برابر ميانگين جهاني انواع انرژي را مصرف مي‌كند.    


  ساعات كار: منطقه سرانه ساعات كار سالانه نسبت ايران 2400 ايران 5/1 برابر ميانگين جهاني جهان 1900   ساعات كار مفيد: منطقه سرانه ساعات كار سالانه نسبت ايران 300 ايران يك چهارم سرانه جهاني جهان 1400  

فضاي ورزشي: منطقه سرانه (متر مربع) نسبت ايران 61 سانتي متر مربع ايران يك سوم ميانگين جهاني جهان 2 متر مربع  

مطالعه: منطقه سرانه زمان مطالعه روزانه (دقيقه) نسبت ايران 18 ايران يك چهارم ميانگين جهاني جهان 70  

زمان مكالمه با تلفن و تلفن همراه: منطقه سرانه زمان مكالمه روزانه (دقيقه) نسبت ايران 40 ايران 4 برابر ميانگين جهاني جهان


منطق

 شاگردی از استاد پرسید: منطق چیست؟
 استاد کمی فکر کرد و جواب داد : گوش کنید ، مثالی می زنم ، دو مرد - پیش من می آیند. یکی تمیز ودیگری کثیف من به آن ها پیشنهاد می کنم حمام کنند. شما فکر می کنید،کدام یک این کار را انجام دهند ؟
هردو شاگرد یک زبان جواب دادند : خوب مسلما کثیفه !
استاد گفت : نه ، تمیزه . چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر آن را نمی داند.پس چه کسی حمام می کند ؟
حالا پسرها می گویند : تمیزه !
استاد جواب داد : نه ، کثیفه ، چون او به حمام احتیاج دارد.وباز پرسید : خوب ، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند ؟
یک بار دیگر شاگردها گفتند : کثیفه !
استاد گفت : اما نه ، البته که هر دو !تمیزه به حمام عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می گیرد ؟
بچه ها با سر درگمی جواب دادند : هر دو !
استاد این بار توضیح می دهد : نه ، هیچ کدام ! چون کثیفه به حمام
عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد!
شاگردان با اعتراض گفتند : بله درسته ، ولی ما چطور می توانیم تشخیص دهیم ؟هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است .
استاد در پاسخ گفت : خوب پس متوجه شدید ، این یعنی: منطق !

     «خاصیت منطق بسته به این است که چه چیزی رابخواهی ثابت کنی»

تبریک....

ورود دانشجویان گل علوم آزمایشگاهی به ترم ۴مبارک...

۳ترم گذشت به همین راحتی باورتون میشه؟

دارین میرین ترم ۴... 

البته من خودم واقعا خیلی از انگل شناسی میترسیدم چون امتحانش واقعا انگل بود!!! که خدارو شکر استاد پاسیدمون! خلاصه تمام درسارو پاس کردم اگه این بیوشیمی عملی بزاره!!! میگم بچه ها موافق هستین به همین روند کنسل کردن ادامه بدیم شاید استاد گفت: بابا نخواستم!!! برید براتون همون نمره ترم گذشته را میزارم

بگذریم!!!!

خب همکلاسی های خوبم حالا که همه داریم میریم ترم ۴!!! تا حالا چیزی یاد گرفتین یا عمرتون رو هدر دادین؟؟؟

 

این ترم میخواین چیکار کنین از اول ترم شروع می کنین درس

 بخونین یا مثل ترم های قبل تازه شب امتحان یادتون میاد که جزوه ندارین! البته مثل خودم!!!

یه مطلب دیگه میگم و شمارو به خدا می سپارم

                                        

 

من خالق زندگی خویشم ـ اکنون زندگی خود را دقیقا به صورتی که می خواهم می آفرینم.

من می دانم که باید با عشق پاک زندگی کنم و یقین دارم که آرزو هایم محقق می شوند و اینده ام درخشان شادمان و ایمن است(لویی پاستور) 

پـشـت یـك هـزار تـومـانـی نـوشـتـه بود!!!!!!!!!

                   

هزار تومانی

                         

 
 
پـدر مـعـتـادم بـرای هـمـیـن پـولی كـه پـیـش تـوسـت

یـك شـب مـرا بـه دسـت صـاحـب خـانـه مـان سـپـرد...


خـدایـا چـقـدر مـی گـیـری ... !!

کـه بـگـذاری شـب اول قـبـر قـبـل از ایـنـکـه تـو ازم سـوال کـنـی ، مـن یـه چـیـزایـی ازت بـپـرسـم؟

یک گل و صد بهار

سلام بر دوستای گلم 33بهار انقلاب بر همگی مبارک

یاد آن روزی که بهمن گل به بار آورده بود

و آن زمستانی که با خود نوبهار آورده بود

یاد باد آن دل تپیدن های مشتاقان یار

و آن عجب نقشی که آن زیبا نگار آورده بود

عشق را صد رشته جان، در لعل نوشین بسته بود

حسن راصد چشم دل، آیینه وار آورده بود

از گلستان شهیدان تا به مهرآباد عشق

موج دریای زمان، چشم انتظار آورده بود

منکران گفتند با یک گل نمی گردد بهار

لیک ما دیدیم، یک گل صد بهار آورده بود

در نگاهش جلوه گل بود و با غوغای عشق

در چن هر گوشه ای را صد هزار آورده بود

خدایا دیگر زمینت بوی زندگی نمی دهد........

خدایا

 

خدایا …

دیگر زمینت بوی زندگی نمیدهد…خدایا... 

         کودکان گل فروش را می بینی؟!
 


               مردان خانه به دوش... 


                    دخترکان تن فروش...


                       مادران سیاه پوش...


                          واعظان دین فروش...


                             محرابهای فرش پوش...


                                پسران کلیه فروش ...


                                     زبانهای عشق فروش...


                                          انسانهای آدم فروش...


                                               همه را می بینی....!!؟



میخواهم یک تکه از آسمانت را بخرم, دیگر زمینت بوی زندگی نمیدهد...!!

بدون شرح......

دم در یه لباس فروشی نوشته بود......
 

دکتر علی شریعتی

 

چه بسيار انسان ها ديدم تنشان لباس نبود

و چه بسيار لباس ها ديدم که انساني درونش نبود…

دکتر علی شریعتی

پرسیدم...

پرسیدم..... ،

چطور ، بهتر زندگی کنم ؟

با كمی مكث جواب داد :

گذشته ات را بدون هیچ تأسفی بپذیر ،

با اعتماد ، زمان حالت را بگذران ،

و بدون ترس برای آینده آماده شو .

ایمان را نگهدار و ترس را به گوشه ای انداز .

واقعا قشنگه پیشنهاد میکنم برین ادامه مطلب!!!
ادامه نوشته

تصاویر دیدنی از ابتدای لقاح تا تولد نوزاد

لینارت نیلسون (Lennart Nilsson) دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می بینیم.

برا من یکی که خیلی جالب بود امیدوارم برا شما هم جالب و مفید باشه!

 توجه! برای اینکه ویژگی هر تصویر را بدانید به مدت چند ثانیه موس خود را روی تصویر نگه دارید

حالا نحوه بوجود امدن خودتان را ببینید…

ادامه نوشته

عشق واقعی

من خیلی خوب فهمیدم که واقعا درک عشق واقعی ممکنه برای خیلی از آدمای کره زمین هیچ زمانی بوجود نیاد و آدم زمانی که بدستش میاره به راحتی نمیتونه از دستش بده. من فکر میکنم آدم عاشق تمام هستی شو فدای عشقش میکنه و هیچ چیز براش تو این دنیا مهمتر از این نیست. 

حس قشنگیه اگر موفق بشی و کاملا دوطرفه باشه چنان محکم میشی که هیچی نمیتونه تکونت بده. آدم از زندگیش واقعا لذت میبره و خوشحالی واقعی رو به همراه داره. حسی قشنگیه که بدونی یک نفر اینقدر دوست داره و اینقدر براش ارزش داری که واقعا حاضره برات از جون مایه بزاره.  

واقعا آدم خیلی چیزارو هنوز تو این دنیا درک نکرده و خیلیا هیچ وقت هم درک نمیکنن. شاید آدم واقعا هر چیزی رو که با هدف خیر از جون و دل از خدا بخواد بهش میرسه.

 

اگر چیزی رو که براتون اتفاق می افته رو دوست نداشتید وخیلی  ناراحتتون کرد ناامید از خدا نشید و بدونید خدا چیز قشنگتر و بهتر از خواستتونو براتون قسمت کرده اما گذر زمان اینو مشخص میکنه. فقط باید صبر داشت. 

اشتباه فرشتگان





 

درویش

درویشی به اشتباه فرشتگان به جهنم فرستاده میشود

پس از اندک زمانی داد شیطان در می آید و رو به فرشتگان می کند و می گوید
: جاسوس می فرستید به جهنم!؟

از روزی که این ادم به جهنم آمده مداوم در جهنم در گفتگو و بحث است و
جهنمیان را هدایت می کند و....

حال سخن درویشی که به جهنم رفته بود این چنین است: با چنان عشقی زندگی کن
که حتی بنا به تصادف اگر به جهنم افتادی خود شیطان تو را به بهشت باز
گرداند.

گاهی نباید شنید...


چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.

بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند: که دیگر چاره ای نیست شما به زودی خواهید مرد.

دو قورباغه این حرفها را نشنیده گرفتند و با تمام توانشان کوشیدند که از گودال بیرون بپرند. اما قورباغه های دیگر مدام می گفتند: که دست از تلاش بردارند چون نمی توانند از گودال خارج شوند و خیلی زود خواهند مرد. بالاخره یکی از دو قورباغه تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت. سر انجام به داخل گودال پرت شد و مرد.

 اما قورباغه دیگر با تمام توان برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد. هر چه بقیه قورباغه ها فریاد میزدند که تلاش بیشتر فایده ای ندارد او مصمم تر می شد تا اینکه بالاخره از گودال خارج شد. وقتی بیرون آمد. بقیه قورباغه ها از او پرسیدند: مگر تو حرفهای ما را نمی شنیدی؟

 معلوم شد که قورباغه ناشنواست. در واقع او در تمام مدت فکر می کرد که دیگران او را تشویق می کنند
.

یکمم خنده...

سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کنفرانس می رفتند. در ایستگاه قطار سه آمریکایی هر کدام یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که ایرانی ها سه نفرشان یک بلیط خریده اند.

یکی از آمریکایی ها گفت: چطور است که شما سه نفری با یک بلیط مسافرت می کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهیم.همه سوار قطار شدند. آمریکایی ها روی صندلی های تعیین شده نشستند، اما ایرانی ها سه نفری رفتند توی یک توالت و در را روی خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بلیط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بلیط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لای در یک بلیط آمد بیرون، مامور قطار آن بلیط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد.



آمریکایی ها که این را دیدند، به این نتیجه رسیدند که چقدر ابتکار هوشمندانه ای بوده است.بعد از کنفرانس آمریکایی ها تصمیم گرفتند در بازگشت همان کار ایرانی ها را انجام دهند تا از این طریق مقداری پول هم برای خودشان پس انداز کنند.

وقتی به ایستگاه رسیدند، سه نفر آمریکایی یک بلیط خریدند، اما در کمال تعجب دیدند که آن سه ایرانی هیچ بلیطی نخریدند. یکی از آمریکایی ها پرسید: چطور می خواهید بدون بلیط سفر کنید؟ یکی از ایرانی ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم.

سه آمریکایی و سه ایرانی سوار قطار شدند، سه آمریکایی رفتند توی یک توالت و سه ایرانی هم رفتند توی توالت بغلی آمریکایی ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار یکی از ایرانی ها از توالت بیرون آمد و رفت جلوی توالت آمریکایی ها و گفت: بلیط، لطفا!!!!!!

در تمام سختی ها و آسانی ها

              وقتی نفس در گلو حبس میشود تو هوای منی، تمام دارایی من

                                         به توکل نام اعظمت

سلام امیدوارم ک همه چی اروم باشه شما هم کلا بذات خوشحال

چطورید شما ؟درس و  امتحاناتتون چطورن ؟خوبن خوب خداروشکر ...

به روايت افسانه‌ها روزي شيطان همه جا جار زد كه قصد دارد از كار خود دست بكشد و وسايلش را با تخفيف مناسب به فروش بگذارد. او ابزارهاي خود را به شكل چشمگيري به نمايش گذاشت. اين وسايل شامل خودپرستي، شهوت، نفرت، خشم، آز، حسادت، قدرت‌طلبي و ديگر شرارت‌ها بود.

ولي در ميان آنها يكي كه بسيار كهنه و مستعمل به نظر مي‌رسيد، بهاي گراني داشت و شيطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد ...


كسي از او پرسيد: اين وسيله چيست؟ شيطان پاسخ داد: اين نوميدي و افسردگي است .

 
آن مرد با حيرت گفت: چرا اين قدر گران است؟

شيطان با همان لبخند مرموزش پاسخ داد: چون اين مؤثرترين وسيله من است. هرگاه ساير ابزارم بي‌اثر مي‌شوند، فقط با اين وسيله مي‌توانم در قلب انسان‌ها رخنه كنم و كاري را به انجام برسانم.

 
اگر فقط موفق شوم كسي را به احساس نوميدي، دلسردي و اندوه وا دارم، مي‌توانم با او هر آنچه مي‌خواهم بكنم. من اين وسيله را در مورد تمامي انسان‌ها به كار برده‌ام. به همين دليل اين قدر كهنه است !

تفاوت بین آدمها....... از زمین تا آسمان               

چند سال پیش در جریان بازی های پاراالمپیک (المپیک معلولین) در شهر سیاتل آمریکا 9 نفر از شرکت کنندگان دوی 100متر پشت خط آغاز مسابقه قرار گرفتند. همه این 9 نفر افرادی بودند که ما آنها را عقب مانده ذهنی و جسمی می خوانیم.

آنها با شنیدن صدای تپانچه حرکت کردند. بدیهی است که آنها هرگز قادر به سریع دویدن نبودند و حتی نمی توانستند به سرعت قدم بردارند بلکه هر یک به نوبه خود با تلاش فراوان می کوشید تا مسیر مسابقه را طی کرده و برنده مدال پاراالمپیک شود ناگهان در بین راه مچ پای یکی از شرکت کنندگان پیچ خورد. این دختر یکی دو تا غلت روی زمین خورد و به گریه افتاد.
 
 هشت نفر دیگر صدای گریه او را شنیدند، آنها ایستادند، سپس همه به عقب بازگشتند و به طرف او رفتند. یکی از آنها که مبتلا به سندروم داون بود، خم شد و دختر گریان را بوسید و گفت : این دردت رو تسکین میده. سپس هر 9 نفر بازو در بازوی هم انداختند و خود را قدم زنان به خط پایان رساندند. در واقع همه آنها اول شدند. تمام جمعیت ورزشگاه به پا خواستند و 10 دقیقه برای آنها کف زدند.
 


اسم من

شاید شما دوست داشته باشید بدونید که اسمتون چندمین اسم معروف در دنیاست .

چند نفر در آمریکا هم اسم شما هستند .

چه نسبتی از مردم دنیا با شما هم اسم هستند .

شکل اسمتون با حروف بریل ، کد مورس و زبان بارکد به چه صورت است .

و یا اینکه بدانید آیا اسم شما به عنوان نام معروف تره یا نام خانوادگی !

همه این ها را می توانید در سایت pokemyname و با زدن اسم خود در کادری که در صفحه اول آن مشخص هست با خبر شوید.

عشق

 دختر: می دونی فردا عمل قلب دارم؟

پسر: آره عزیز دلم

دختر: منتظرم میمونی؟

پسر رویش را به سمت پنجره اطاق دختر بر میگرداند تا دختر اشکی که از گونه اش بر زمین میچکد را نبیند

پسر: منتظرت میمونم عشقم

دختر: خیلی دوستت دارم

پسر: عاشقتم عزیزم

بعد از عمل سختی که دختر داشت و بعد از چندین ساعت بیهوشی کم کم داشت هوشیاری خود را به دست می آورد

به آرامی چشم باز کرد و نام پسر را زمزمه کرد و جویای او شد

پرستار: آرووم باش عزیزم تو باید استراحت کنی

دختر: ولی اون کجاست؟ گفت که منتظرم میمونه به همین راحتی گذاشت و رفت

پرستار: در حالی که سرنگ آرامش بخش را در سرم دختر خالی میکرد رو به او گفت: میدونی کی قلبش رو به تو هدیه کرده؟

دختر: بی درنگ که یاد پسر افتاد و اشک از دیدگانش جاری شد: آخه چرا؟ چرا به من کسی چیزی نگفته بود.

و بی امان گریه میکرد.

 

پرستار: شوخی کردم بابا !

 اون رفته دستشویی الان میاد...

شخصیت شناسی از روی گروه خونی


                                   

 

گروه خونی O :
صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند.به مسائل مادی اهمیت می دهند. آرام و باثباتند و در برابر صداقت بسیار حساسند. رک و صریح نظراتشان را بیان می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند. غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند.
گروه خونی A :
محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساس هستند و مایلند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت میدهند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. به آینده بسیار بدبینند و براحتی می توانند ظاهر آرامی از خودشان نشان دهند، حتی اگر عصبانی باشند. به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند. اگر قلبشان بشکند، به سختی التیام می یابد. آنها بسیار مسئولند و همواره خطی بین کار و تفریح میکشند. آنها معتقدند که در مسائل دینی و اخلاقی می توان به کمال رسید. ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبیشان بکاهد.
گروه خونی B :
براحتی از دیگران دستور نمی گیرند. سریع تصمیم گیری می کنند، قابل انعطافند و چندان به قوانین اهمیت نمی دهند. به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. چندان صبور به نظر نمی رسند و از کارهای رقابتی خوشان نمی آید. معقول و خونسردند و درعین بامزگی، بسیار خجول هستند. از بیان ایده های جدید نمیهراسند. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. براحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. خلاق و مبتکر بوده و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند.
گروه خونی Ab :
رومانتیک و احساساتی هستند و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید سعی کنند. درباره ی گذشته بسیار حساسند و از قدرت فهم بلایی برخوردارند. چندان مسئولیت پذیر نیستند. خونسردند اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و از کارهای هنری بسیار خوششان می آید.