شرايط ويژه براي صدور گواهي پايان خدمت دانشجويان برتر
روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: ستاد كل نيروهاي مسلح علام كرد به دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي كه پايان نامههاي خود را در موضوعهاي مورد نياز نيروهاي مسلح بگذرانند پس از طي دورة آموزش نظامي، كارت پايان خدمت اعطاء خواهد كرد.
به نقل از معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح: دكتر عباس علي آبادي رئيس بنياد نخبگان نيروهاي مسلح با اعلام اين خبر در خصوص جزئيات آن گفت: نيروهاي مسلح به دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي ( با اولويت دانشجويان دورههاي دكتري ) كه پايان نامههاي خود را در موضوعهاي مورد نياز نيروهاي مسلح ( ستاد كل – ارتش – سپاه - بسيج – وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي ) انتخاب و به پايان برسانند، پس از طي دورة آموزش نظامي، كارت پايان خدمت اعطاء خواهد كرد.
وي افزود: كليات اين طرح به تصويب رسيده و آئين نامهها و دستورالعملهاي اجراي آزمايشي آن نيز با هكاري نيروهاي مسلح ، وزات علوم و همة دانشگاهها در دست تهيه و تكميل است.
رئيس بنياد نخبگان نيروهاي مسلح در مورد اهداف و لزوم تسريع در روند خودكفائي گفت: بر اساس تدابير فرماندهي معظم كل قوا، آئين نامة تعميق ارتباطات صنايع دفاعي و دانشگاهها تدوين شده كه هدف از آن تسريع روند خودكفائي علمي و صنعتي در كشور و تأمين نيازمنديهاي نيروهاي مسلح است.
وي افزود: طبق اين طرح، نيروهاي مسلح ، نيازمنديهاي علمي و كاربردي خود را به دانشگاهها و مراكز پژوهشي اعلام و در تأمين تجهيزات آزمايشگاهي و وسايل كمك آموزشي به دانشگاهها كمك ميكنند. همچنين امكان بهره برداري اساتيد و دانشجويان را از امكانات آزمايشگاهي خود فراهم نموده و با ايجاد ساز و كارهاي پژوهشي و برگزاري كنفرانسهاي علمي با حضور صنعتگران و دانشجويان و محققان و از همه مهمتر استفاده از فرصت خدمت مقدس سربازي براي دانشجويان مشمول، شرايط لازم را براي هر چه پوياتر كردن دورهاي تحصيلات تكميلي و استفاده از حداكثر ظريتهاي علمي كشور در راستاي تأمين نيازهاي ملي را بيش از پيش فراهم ميكنند.
علي آبادي در زمينة همكاري متقابل دانشگاهها و مراكز گفت: در مقابل دانشگاهها ومراكز پژوهشي و آموزش عالي نيز، در تعيين عنوان پاياننامهها و استفاده از ظرفيتهاي پژوهشي اولويت را نيازهاي اعلام شده نيروهاي مسلح خواهند داد. در چارچوب اين طرح كارگروههاي علمي ويژه در دانشگاهها تشكيل شده و دستاوردهاي علمي آنها در اختيار نيروهاي مسلح قرار ميگيرد.
اين مقام مسئول در پايان گفت: براي اجرايي شدن اين طرح، هيأت عالي همكاريهاي فني تحقيقاتي نيروهاي مسلح و دانشگاهها تشكيل شده و قرار است زير ساختهاي سختافزاري و نرمافزاري دانشگاهها از سوي نهادههاي مسئول در نيروهاي مسلح تجهيز و تقويت شوند.
گفتني است: از ابتداي سال جاري كه بنياد نخبگان نيروهاي مسلح تشكيل شده است، حدود 500 نفر (پانصد نفر ) جهت اخذ پروژه از طرف بنياد ملي نخبگان كشور معرفي شده است. از اين تعداد 35 درصد از آنها در مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي 50 درصد كارشناسي و 15 درصد پائينتر از كارشناسي ميباشند كه بخشي از آنها به سازمانهاي دولتي و بخش ديگر ، در نيروهاي مسلح به نظور اجراي پروژههاي تحقيقاتي واكذار شدهاند.تأكيد ميگردداين روند خدمت نيز، همچون گذشته ادامه دارد.






سلام...